在学生の皆さまへ

学位審査申請の手順と様式(博士課程)Procedures and Necessary documents for degree application(Doctoral Course)

1.学位論文等の申請 Degree application

※ 事前審査会開催の前週の月曜日までに申請
※The applicant requires to submit the following documents by Monday the week before your 1st screening.

申請者は必要書類をダウンロードして使用すること。(例示箇所は削除すること)Applicants are required to download the necessary documents below.

必要書類/Necessary Documents

審査願 2部
Application form 2 copies

様式第1号

論 文 2部
Your Dissertation 2 copies

※ 両面印刷のこと  *In two-sided printing
※ 申請者の所属に長崎大学大学院医歯薬学総合研究科が含まれていること
*’Nagasaki University Graduate School of Biomedical Sciences’ must be included as the affilication of applicant

論文データ
Soft copy of your dissertation

USBメモリ等又は添付ファイルによる提出
Send a file by email or bring a USB to the Student Affairs Division

提出先メールアドレス/Send to:dai_med@ml.nagasaki-u.ac.jp

論文目録 2部(先進予防医学共同専攻を除く)
Dissertation reference form(Excluding the students of Division of Advanced Preventive Medical Sciences) 2 copies

様式第4号

論文目録 2部(先進予防医学共同専攻)
Dissertation reference form(For the students of Division of Advanced Preventive Medical Sciences) 2 copies

様式第4号

論文要旨 3部
Dissertation abstract 3 copies

※ 両面印刷のこと
※ 英語書式を使用する場合は、主査作成の結果の要旨も英語で作成するよう依頼すること
*In two-sided printing
*The students are required to inform the cheif evaluator to submit the evaluation report in English.
書式1
English Form

論文要旨データ
Soft copy of dissertation abstract

USBメモリ等又は添付ファイル(MSWord形式)による提出
Send a MSword file by email or bring a USB to the Student Affairs Division

提出先メールアドレス/Send to:dai_med@ml.nagasaki-u.ac.jp

参考論文を添付する場合 3部
Any previous papers -if there is any papers 3 copies each

論文が出版社等に受理されているが公表前である場合、それを証明する書類 1部
Letter of acceptance -if your paper has not been published but has been accepted 1 copy

共著論文の場合の承諾書 1部
Written consent of coauthors 1 copy

書式2

氏名・生年月日・本籍届 1部
Notification of contact address after program completion 1 copy

書式3

学位論文申請確認書 1部
Notification of dissertation application 1 copy

書式4

主査・副査・学位専攻分野報告書 1部
Names of evaluators 1 copy

書式5

トランスファラブルスキル証明書
Certificate of Transferable Skills

添付ファイル(Excel形式)による提出 ※令和5年9月より、提出が必要になりました。
Send a Excel file by email to the Student Affairs Division.
※As to the students who complete master or doctoral course after September 2023, submission of these documents is required.

提出先メールアドレス/Send to:dai_med@ml.nagasaki-u.ac.jp
様式1
English Form1

取扱要領
フローチャートFlowchart

2.事前審査会(受理審査) / 1st screening

  1. 受理の決定 / Determination of Acceptance
  2. 主査、副査の承認 / Approval of the evaluators
  3. 付記する学位専攻分野の決定 / Determination of the degree major

3.公開審査会および論文審査・最終試験 / Open Dissertation Defense, 2nd screening and final screening

※ 受理審査後6週間以内に実施
*You have your open defense between the 1st and 2nd screening within 6 weeks from the 1st screening.
必要書類 / Necessary documents

主査は学位論文公開審査会日程報告書
Notification of schedule for open dissertation defense needs to be submitted by a cheif evaluator

受理審査後1週間以内に大学院担当へ提出
Needs to be submitted within a week from the 1st screening
書式6
公開審査会(ホームページに掲載・案内)Open dissertation Defense
  1. 発表時間は1時間以内、発表準備は申請者
    Presentation time should be less than an hour, and must be prepared by applicant
  2. 司会は主査又は副査
    Moderated by a cheilf evaluator and sub-evaluators
公開審査会および論文審査・最終試験後 / AfTer Open Dissertation Defense

主査、副査は審査・試験の結果の要旨を予備審査開催日の1週間前までに提出
(他にUSBメモリ等又は添付ファイル(MSWord形式)による提出)/ Evaluators must submit the evaluation reports a week before the 2nd screening

必要書類

論文審査の結果の要旨 1部

様式は教職員専用ページに掲載

最終試験の結果の要旨 1部

様式は教職員専用ページに掲載

4.事前審査会(予備審査)2nd Screening

  1. 課程修了の可否
    Acceptance or rejection of course completion

5.最終審査 Final Screening

  1. 課程修了の可否
    Acceptance or rejection of course completion

6.学位授与 Conferment of Degree

  1. 学位記発行は年4回
    Degrees are issued 4 times a year
  2. 授与式は3月と9月、6月と1月は学務課で手渡し
    Handed out in March and September at Academic Graduation(degree) Ceremony, and in June and January at Student Affairs Division