在学生の皆さまへ

学位審査申請の手順と様式(修士課程)Procedures and Necessary documents for degree application(Master Course)

1.学位論文等の申請 Degree application

申請者は必要書類をダウンロードして使用すること。(例示箇所は削除すること)Applicants are required to download the necessary documents below.

必要書類

審査願 2部
Application form 2 copies

書式1

論 文 1部
Your Dissertation 1 copies

※ 両面印刷のこと
*In two-sided printing
書式2

論文データ
Soft copy of your dissertation

USBメモリ等又は添付ファイルによる提出
Send a file by email or bring a USB to the Student Affairs Division
提出先メールアドレス/Send to:dai_med@ml.nagasaki-u.ac.jp

論文要旨 1部
Dissertation abstract 1 copies

※ 両面印刷のこと
*In two-sided printing
書式3

論文要旨データ
Soft copy of dissertation abstract

USBメモリ等又は添付ファイル(MSWord形式)による提出
Send a MSword file by email or bring a USB to the Student Affairs Division

提出先メールアドレス/Send to:dai_med@ml.nagasaki-u.ac.jp

本籍届 1部
Notification of contact address after program completion 1 copy

書式4

主査・副査・学位専攻分野報告書 1部
Names of evaluators 1 copy
※主査副査決定後学務課から指導教員へ依頼するため提出不要。

書式5

トランスファラブルスキル証明書
Certificate of Transferable Skills

添付ファイル(Excel形式)による提出 ※令和5年9月より、提出が必要になりました。
Send a Excel file by email to the Student Affairs Division.
※As to the students who complete master or doctoral course after September 2023, submission of these documents is required.

提出先メールアドレス/Send to:dai_med@ml.nagasaki-u.ac.jp
様式1
English Form1

取扱要領
フローチャートFlowchart

2.口頭試問 dissertation defense

3.修正論文の提出 Submission of revised papers

4.公開審査会 Open Dissertation Defense

5.主査副査による審査  After Open Dissertation Defense

主査は論文審査の要旨及び最終試験の結果を報告

主査、副査は審査・試験の結果の要旨を1週間以内に提出 (他にUSBメモリ等又は添付ファイル(MSWord形式)による提出)/ Evaluators must submit the evaluation reports a week from Open Dissertation.
必要書類

論文審査の要旨及び最終試験の結果 1部

様式は公開審査会後に大学院担当からメールにて送付

6.論文審査(研究科教授会)Final Screening

7.学位授与 Conferment of Degree